[O2] Wymiana pompy sprzęgła?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • ksiegarz
    Classic
    • 2013
    • 3

    [O2] Wymiana pompy sprzęgła?

    Maicroft, Właśnie teoretycznie. Kurcze gdybym miał gwarancje, że pierwsza awaria skrzyni np sprzęgieł była po ok 100 tys km, a np. mechatronika padałaby po ok 200 tys km, to to byłoby to do przełknięcia i nie zastanawiałbym się, a tak to

    Twoje sugestie są ok, ale spadłyby dochody serwisów i wzrosło spalanie, więc nie mieliby się czym chwalić.
    Pozostaje biznes dla tunerów mających w ofercie program poprawiający pracę DSG 7.
  • DriverTaxi
    Classic
    • 2012
    • 12

    #2
    [O2] Wymiana pompy sprzęgła?

    Dnia dzisiejszego zobaczyłem na tym plastiku z lewej strony przy pedałach pewien wyciek, z dwa tygodnie wstecz zaobserwowałem taką dolegliwość jak miękkie sprzęgło po przejechaniu ok. 15-20 km bez używania sprzęgła i hamulca. Obecnie wystarczy przejechać lekko ponad 5 km i problem powraca, sprzęgło wraca "do normy" po kilkukrotnym zredukowaniu biegu. Problem jest również przy odpalaniu po postoju ok 24h. Po przestudiowaniu internetu pada diagnoza - Wymiana pompy sprzęgła - czy słuszna?

    Czy ktoś miał przyjemność samodzielnej wymiany pompy sprzęgła, i chciałby się podzielić swoim doświadczeniem w tej sprawie?

    Komentarz

    • abstinent
      RS
      S_OCP Member
      • 2007
      • 4842
      • Octavia II combi (1Z5)
      • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

      #3
      DriverTaxi, chodzi Ci o pompkę sprzęgła czy o co ? :lol:

      Komentarz

      • sziaba
        Rider
        • 2009
        • 358

        #4
        DriverTaxi, Wymiana pompy sprzęgła to właściwa diagnoza , a co do wymiany- trochę gimnastyki i odpowiednie odpowietrzenie układu i będzie git (choć osobiście wymienił bym też wysprzęglik przy skrzyni , bo skoro "dawca" już padł to "biorca" też długo nie pociągnie :roll: :wink: )
        Spalanie śr. 6,2 ON Soft Made by Tune-Up

        http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=66476

        Komentarz

        • DriverTaxi
          Classic
          • 2012
          • 12

          #5
          Chodzi mi to tę pompe/pompkę przy pedale sprzęgła

          [quote="sziaba"]DriverTaxi, Wymiana pompy sprzęgła to właściwa diagnoza , a co do wymiany- trochę gimnastyki i odpowiednie odpowietrzenie układu i będzie git (choć osobiście wymienił bym też wysprzęglik przy skrzyni , bo skoro "dawca" już padł to "biorca" też długo nie pociągnie :roll: :wink: )[/
          quote]

          Rozumiem, że z wysprzęglikiem będzie trochę większy problem z wymianą/dostępem?
          A co do tej pompy to jak się do niej dobrać, o czego zacząć?

          Komentarz

          • sziaba
            Rider
            • 2009
            • 358

            #6
            DriverTaxi, co do tego co rozebrać wszystko co znajdzie się na drodze , ale bardzo ważne jest odpowiednie odpowietrzenie :!: a to nie takie proste :wink:
            Spalanie śr. 6,2 ON Soft Made by Tune-Up

            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=66476

            Komentarz

            • abstinent
              RS
              S_OCP Member
              • 2007
              • 4842
              • Octavia II combi (1Z5)
              • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

              #7
              ja myślę że da radę :wink:

              Komentarz

              • kowal 2002
                RS
                S_OCP Member
                • 2006
                • 5161

                #8
                DriverTaxi, wymiana wysprzęglika przy skrzyni biegów to roboty na max 15 minut ( trzeba wyjąć obudowę filtra powietrza i potem tylko dwie śrubki trzymające wysprzęglik ). Z wymianą pompy przy pedale jest gorzej, bo robota jest "na leżąco" i z kiepskim dostępem, ale też da radę ( ja wyciągałem fotel kierowcy - można się wtedy położyć na plecach i robi się łatwiej ). Musisz tylko pilnować, żeby nie wyskoczyła Ci z mocowania przy pedale sprężyna powrotna, bo jak ucieknie to potem, albo zajebiście trudna walka z włożeniem jej na miejsce w aucie, albo demontaż całej obudowy pedału sprzęgła i montaż sprężyny na zewnątrz auta ( przy tej drugiej opcji jest szansa, że przy montażu obudowy w aucie sprężyna znów ucieknie i cała zabawa od nowa ).
                Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
                Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

                Komentarz

                • DriverTaxi
                  Classic
                  • 2012
                  • 12

                  #9
                  Ok dzieki. Muszę to wymienić od razu, czy można z tym jeździć, aż padnie całkowicie? Dodam, że objawy trochę ustały.

                  Komentarz

                  • abstinent
                    RS
                    S_OCP Member
                    • 2007
                    • 4842
                    • Octavia II combi (1Z5)
                    • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                    #10
                    DriverTaxi, pw wisi od dwóch tygodni :diabelski_usmiech

                    Komentarz

                    • DriverTaxi
                      Classic
                      • 2012
                      • 12

                      #11
                      Zamieszczone przez abstinent
                      DriverTaxi, pw wisi od dwóch tygodni :diabelski_usmiech
                      Dzięki

                      Komentarz

                      • matikar
                        Drive
                        • 2010
                        • 41

                        #12
                        Witam! Nie chcę zakładać nowego tematu więc zapytam tutaj, Czy ktoś wymieniał pompę sprzęgła? Jeśli tak to od czego zacząć? Czy demontuje się ją od komory silnika czy od wewnątrz (od strony pedału sprzęgła)?
                        www.coval.com.pl

                        Komentarz

                        • kowal 2002
                          RS
                          S_OCP Member
                          • 2006
                          • 5161

                          #13
                          matikar, od strony komory silnika. Wyciągasz obudowę filtra powietrza, akumulator, podstawę akumulatora. Od pompy odpinasz rurkę od zbiorniczka z płynem ( uwaga, bo trochę wyleci ), potem wąż ciśnieniowy idący do wysprzęglika ( też poleci trochę płynu ). Potem odpinasz wtyczkę od czujnika pompy i z tej strony na razie tyle. Dalej wypinasz z pedału plastikową spinkę trzymającą tłoczek pompy, wracasz do komory silnika, odblokowujesz blokadę na pompie i obracasz ją w kierunku przeciwnym do ruchu wskazówek zegara. Składasz w odwrotnej kolejności + odpowietrzenie układu.

                          BTW. Prawdopodobnie przy wypinaniu tłoczka z pedału wyskoczy Ci sprężyna powrotna pedału - wtedy najłatwiej jest zdemontować całe mocowanie/obudowę pedału sprzęgła ( 3 nakrętki M13 na grodzi ) i złożyć całość ( łącznie z pompą ) na stole. Wtedy całość z pompą wkładasz oczywiście od środka auta.
                          Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
                          Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

                          Komentarz

                          • robreg
                            L&K
                            • 2010
                            • 1195
                            • Octavia I (1U2)
                            • AXP 1.4 MPI 75 KM

                            #14
                            uzupełniając to co pisał Kowal, trzeba przypomnieć - płyn hamulcowy lubi rozpuszczać lakier samochodowy więc ostrożnie z chlapaniem tą substancją po karoserii
                            Pozdrawiam, Robreg.
                            ----
                            furmanka.blogspot.com fan ;-)

                            Komentarz

                            Pracuję...